3a Edició de la Beca d'Investigació Eduard Puig Vayreda

Comunitat Universitària

Ja està convocada la 3a Edició de la Beca d'Investigació "Eduard Puig Vayreda"

Eduard Puig Vayreda (1942-2018), enòleg de professió, va fer compatible aquesta activitat amb diverses responsabilitats cíviques i culturals, a més de ser col·laborador de premsa, escriptor i conferenciant. Alcalde de la ciutat de Figueres (1981-1983), va presidir Joventuts Musicals i l'Institut d'Estudis Empordanesos, a més de ser membre de nombroses entitats.

Fou molt actiu en el camp de la divulgació enològica i es pot considerar un dels principals erudits que ha tingut Catalunya en aquest camp. Va ser director de l'INCAVI, fundador i president de la Confraria de la Bóta de Sant Ferriol, professor de la UdG i codirector de la Càtedra de Viticultura i Enologia Narcís Fages de Romà.

Entre les seves publicacions cal destacar: Platillos de l'Empordà (1979), El vi i la il·lustració (1989), Vins i cellers. 19 diàlegs apassionats amb els pàmpols de l'Empordà (1990), Petita història del cava (1992), L'Empordà i el seu vi (2004), La cultura del vi (2007), La vinya i el vi (2008), El vi (2009), i El jardí de Dionís (2018).

Som conscients de la gran amplitud de matèries que giren al voltant de la vinya i el vi, la quinta essència de la nostra economia tradicional, que ha tingut una transcendència històrica molt rellevant i avui també suposa una oportunitat de negoci i projecció turística de primer ordre per a les nostres comarques.

Amb la voluntat d'aprofundir en camps que encara no han estat prou explorats i que poden afavorir el coneixement o l'evolució del propi sector, des de la Càtedra del Vi i l'Oli de l'Empordà i el Consell Regulador de la DO Empordà proposem convocar uns ajuts d'investigació.