Altres notícies

Tauler d'anuncis

XXXè Congrés i la Nit de l'Enologia i XXXVIè Congrés Internacional del Cava

Estudiants i Professors de la Facultat d'Enologia  -

L'Associació Catalana d'Enòlegs,  el Col.legi d'Enòlegs i Enòlogues de Catalunya junt amb la Confraria del Cava de Sant Sadurní celebren el Congrés d'aquest any dedicat a:

Vitivinicultura Sostenible "Eficiència i Sostenibilitat en la Vinya i el Vi" (II)

El Congrés es celebrarà el divendres 5 d'abril a la Wine Bussines School de Vilafranca del Penedès.

Enguany, com l'any passat, està dedicat a la sostenibilitat. Després de la verema complicada per diferents afectacions microbianes amb un any molt diferent de l'anterior amb un regim de pluges que ha doblat el del 2017, hom no pot defugir de la idea del escalfament global, que en tots els ecosistemes es percep amb canvis que provoquen gelades primerenques, cops de calor, increment de malalties criptogàmiques, increment desmesurat de pluges i altres fenòmens que ben segur se'ns escapen. Amb aquesta sensibilitat s'han cercat conferenciants que puguin aportar idees per optimització  tot el procés vitivinícola. Així, les presentacions posen de relleu la sostenibilitat en tota la fase de producció, des de la vinya fins el celler mitjançant noves propostes per els controls de plagues, optimitzar els fitosanitaris i buscar solucions a noves malalties que ens apareixen a la vinya. Un ampli ventall de conferencies que ens poden aportar llum al sector.

LA NIT DE L'ENOLOGIA 2019

La cloenda del congrés, donarà pas al vespre del mateix dia 5 d'abril a LA NIT DE L'ENOLOGIA,  un acte que reconeix la trajectòria de figures del sector i que tindrà lloc a la Confraria del Cava a Torre Ramona (Subirats).

La Nit de l'Enologia d'aquest 2019 es centrarà en cinc reconeixements. Dos a nivell de divulgació i tres a nivell tècnic. Els premiats de les tres categories seran designats per la junta.

Pujar