Pràctiques Externes en Empreses i Institucions d'Espanya

Pràctiques externes en empreses i institucions de l’Estat Espanyol

►Procediment per iniciar estada en empreses

Per fer una estada en pràctiques és necessari prèviament l'existència d'un conveni marc entre la URV i l'empresa on l'estudiant vol fer pràctiques.

A continuació podeu trobar una llista de les empreses i institucions on ja existeix un conveni marc amb la URV i on podeu trobar la data i el codi del conveni marc, que són les dades que necessiteu per tal d'omplir el conveni de cooperació educativa. Podeu filtrar els convenis per la columna “Impulsor” segons el centre que ha impulsat el conveni marc. Si ho seleccioneu tot podreu veure la totalitat dels convenis marc que hi ha a la Universitat

►Llista d'empreses i institucions amb conveni

(IMPORTANT: la tramitació del conveni s'ha d'iniciar amb una antelació mínima d'un mes abans de l'inici de les pràctiques).

En tot cas, s’ha d’envair el conveni abans de l’inici de les pràctiques.

Si l'empresa o institució que voleu fer una estada de pràctiques NO consta al llistat:

1. L'estudiant ha de fer una sol·licitud emplenant un formulari.

2. Un cop rebuda la sol·licitud, des de l'Oficina de suport al deganat se li enviarà a l'estudiant les següents dades que cal omplir al conveni de cooperació educativa: codi del conveni i data del conveni marc (marcat en groc)que s'ha signat entre la URV i l'empresa on l'estudiant vol fer l'estada en pràctiques (apartats marcats en groc al conveni). S'ha de tenir en compte que aquest tràmit pot trigar com a màxim un mes.

3. Amb les dades rebudes, l'estudiant ha d'omplir el conveni de cooperació educativa i presentar-ho a l'Oficina de suport al deganat. S’ha d’enviar per email (practiques.fe@urv.cat) en format pdf (posar en el nom de l’arxiu: nom cognoms de l’estudiant)

►Models de conveni de cooperació educativa

Del següent llistat us podeu descarregar el model de conveni necessari per realitzar les pràctiques en empresa, disponible en dos idiomes: català i castellà.

Cal tenir present que per omplir-lo ho feu digitalment i que constin totes les dades.

Ensenyament Idioma Remunerades No remunerades

Grau d'Enologia (2022) Català
Grau de Biotecnologia (*) Català

Doble Grau d’Enginyeria Informàtica i
de Biotecnologia

Català

Doble Grau de Biotecnologia i Bioquímica
i Biologia Molecular

Gestió des de la Facultat de Química

Màster en Begudes Fermentades Català

Màster Erasmus Mundus en Innovació en Enoturisme Català

Pròrroga Conveni

Català

Annex Conveni Català

Confidentiality Agreement English Bachelor's Thesis
Master's Thesis

(*) Per realitzar les pràctiques a l'Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili s'ha d'omplir un model específic:

Si es remunerat: model específic.

Si no és remunerat: model específic

(*) Per realitzar les pràctiques a l'Institut Català de la Vinya i el Vi (INCAVI) s'ha d'omplir un model de conveni específic.

Si és remunerat: model específic

Si no és remunerat: model específic

(*) Per realitzar les pràctiques al CSIC, s’ha d’omlplir un model específic facilitat per ells mateixos

IMPORTANT!
Malgrat el caràcter acadèmic de les pràctiques, existeix l'obligació legal de donar d'alta a la Seguretat Social els estudiants que realitzin pràctiques remunerades, ja siguin curriculars o extracurriculars. Cal dir, però, que les pràctiques remunerades CURRICULARS estan bonificades al 100% a partir de l'1 d'agost del 2014, segons estableix el Reial Decreto-ley 8/2014, de 4 de juliol, a la seva disposició addicional 25ª.

En el cas que les pràctiques no siguin remunerades, la cobertura sanitària està garantida per l'assegurança escolar o l'assegurança UniversPlus.

Amb caràcter general hi ha l’obligatorietat de remuneració de les pràctiques extracurriculars. Més informació.

Tota la informació sobre l'alta i cotització a la Seguretat Social dels estudiants que realitzin pràctiques remunerades, així com la informació sobre les altres modalitats d'assegurança, la podeu trobar a la secció d'ASSEGURANCES.