IV Simposi internacional d'enoturisme

Del al

FiraReus

L'enoturisme s'ha instal·lat definitivament com una estratègia amb múltiples funcions pel territori i pels agents directament implicats: especialment els cellers. Tot i això, els canvis són vertiginosos i de la mateixa manera que evolucionen els gustos també evolucionen les formes i les característiques dels productes enoturístics.

• Els temes que es presenten en aquest seminari són els següents: la comunicació i les maneres en com es col·loquen els productes en el mercat, com s'adapten els productes als diferents mercats i els nous instruments de comunicació i com incorporar-los a les empreses productores de vi per ser també productores d'experiències enoturístiques.

El seminari aprofita la infraestructura del Wintour Erasmus Mundus Master on Wine Tourism Innovation Màster Internacional en Turisme del Vi que es fa conjuntament amb les universitats Rovira i Virgili, Porto i Bordeus per poder oferir als agents del territori, especialment als cellers o els interessats en el desenvolupament de l'enoturisme, la possibilitat de compartir amb els alumnes de 17 països distints el seminari "Nous Horitzons per l'Enoturisme".

El seminari està pensat per aportar elements de reflexió que facilitin la creació de productes enoturístics, detectar elements clau a tenir en compte en les propostes de turisme del vi i orientar en formes de comercialització eficient. Per aquesta raó el màrqueting és un dels temes que tractarem amb més profunditat però també altres relacionats amb la comercialització i el millor coneixement de tendències i mercats. Es tracta d'una oportunitat de la que en aquest entorn podem gaudir poques vegades: la possibilitat de rebre imputs d'experts nacionals i internacionals sobre el turisme del vi.

Pujar